Programare Orientată Obiect
FIȘA DISCIPLINEI
OBIECTIVE
- familiarizarea cu principiile programării orientate obiect
- învățarea limbajului C++
- formarea deprinderilor de a proiecta aplicații utilizând princiile programării orientate obiect
CONTINUT
-
Curs
- Introducere în Programarea Orientata Obiect
- Concepte de bază în Programarea Orientată Obiect
- Clase și Obiecte
- Protecția datelor și funcțiilor membru
- Crearea și distrugerea obiectelor
- Constructori. Tipuri de constructori
- Destructori
- Alocarea dinamică de memorie
- Date și funcții membre statice
- Clase și funcții friend
- Supraîncărcarea operatorilor
- Supraîncărcarea operatorilor cu funcții friend
- Supraîncărcarea operatorilor cu funcții membru
- Supraîncărcarea operatorilor speciali
- Reprezentarea claselor utilizând diagrame UML
- Tehnici de reutilizare a codului
- Compoziția
- Moștenirea. Polimorfismul - clase și funcții virtuale
- Clase și funcții template
- Tratarea excepțiilor în limbajul C++
- Operații de I/O. Stream-uri
- Biblioteca STL - Standard Template Library
- Șabloane de proiectare
FORMA DE EVALUARE
Fiecare student va primi:
- o nota privind activitatea la laborator(AL);
- o nota la examen ce va consta dintr-o lucrare scrisa (LS).
Nota finala se va calcula astfel: 0.50xAL+0.50xLS
BIBLIOGRAFIE
- Bjarne Stroustrup: The C++ Programming Language, Adisson-Wesley, 3nd edition, 1997
- Bruce Eckel: Thinking in C++, 2nd Edition, Prentice Hall 2000
- Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides: Design Patterns. Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison-Wesley, 1995
- Liviu Negrescu: Limbajele C si C++ pentru începatori, Vol. II, (editia XI), Editura Albastra, Cluj-Napoca, 2005
- Kris Jamsa, Lars Klander: Totul despre C si C++- Manualul fundamental de programare in C si C++, Editura Teora
PREZENTARI CURSURI
- Curs 01 - Introducere în Programarea Orientata Obiect
- Curs 02 - Crearea si distrugerea obiectelor
- Curs 03 - Alocare dinamica. Date si functii statice.pdf
- Curs 04 - Clase si functii friend. Supraincarea operatorilor
- Curs 05 - Reprezentarea UML
- Curs 06 - Mostenire
- Curs 07 - Polimorfism
- Curs 08 - Clase virtuale.pdf
- Curs 09 - Tratarea Exceptiilor
- Curs 10 - Clase Template
- Curs 11 - Stream-uri
- Curs 12 - Sabloane de Proiectare
LABORATOARE
- Constructori si destructori
- Alocarea dinamica. Date si functii statice intr-o clasa
- Clase si functii friend
- Supraincarcarea operatorilor
- Mostenire
- Clase si functii virtuale
- Clase Abstracte
- Clase Template
- Tratarea exceptiilor
PROBLEME PROPUSE
- Lista de probleme propuse I
- Lista de probleme propuse II
- Bilete proba practica I
- Bilete proba practica II (new)